top of page

איך לדעת מתי התינוק שלך מגיע?

הסימנים הראשונים הם הרבה לפני הלידה כחודש לפני תאריך היעד שלך, את עלולה להרגיש התינוק מתחיל לשנות תנוחות להתכונן ללידה או לחוות התכווצויות בשם ברקסטון היקס. צוואר הרחם שלך גם מתחיל להבשיל ויכול להופיע הפקק הריר Show


כאשר הלידה מתחילה למעשה, תרגישי התכווצויות אינטנסיביות יותר והמים שלך אולי ירדו. לפעמים, צירי ברקסטון. ימשיכו כעבודת שווא, כאבי צירים אמיתיים מגיעים מאחור אל קדמת גופך, והצירים כואבים יותר ולא ניתן להתעלם מקיומם.( אף כי יש נשים שחוות צירים בצורה שונה)

הסימנים האלה של הלידה מתקרבים יכולים גם להופיע מוקדם משבוע 37 , במידה ואת חווה סימנים מוקדמים גשי מיד לבדיקה במיון יולדות.התכווצויות-ייתכן שאת חשה התכווצויות ברקסטון היקס במשך חודש או יותר, אבל את תדעי את ההבדל כאשר הצירים האמיתיים יתחילו. הצירים של ברקסטון לא בהכרח נעימים, אבל הם גם לא כואבים בדרך כלל. התכווצויות אמיתיות (הסימנים הראשונים ללידה הכואבים) הם הרבה יותר אינטנסיביים. הם גם יהיו חזקים בהתמדה, ארוכים יותר, ותכופים יותר הלידה מתחילה, על פי רוב, עם תחילת ההתכווצויות של הרחם. התכווצויות אלו אינן רצוניות, כלומר אין לאישה שליטה עליהן, ותפקידן הוא להרחיב את פתח צוואר הרחם במטרה להוריד את התינוק כלפי מטה והחוצה. ההתכווצויות באות בצורת גלים ובהפסקות שאינן קבועות בתחילה, אך בהמשך הן הופכות להיות קבועות ומסודרות.


יציאות תכופות- הגוף מרוקן את עצמו ומכין אותו ללידה. יש לשים לב שלא מדובר בהתייבשות.


קינון- הרבה נשים לפני הלידה מנקות את הבית או מכינות את החדר של התינוק וכל מה שצריך לפני הלידה, מנקות שולחן וסוגרות משימות בעבודה כדי שתוכלנה ללדת בתחושה של רוגע ושלווה.


כשאת מתקרבת ליום הלידה שלך, צוואר הרחם שלך יתחיל להראות את הסימנים הראשונים של הלידה על ידי "הבשלת" צוואר הרחם שלך. ייתכן וישתחרר הפקק הרירי .זהו גוש של ריר עבה שחסם את המעבר הצווארי שלך בזמן ההריון שלך; זה עשוי לצאת בבת אחת או בחלק במשך כמה ימים. לפעמים היא מקורה עם דם. ולכן הכינוי " blood show" זה בדרך כלל אינדיקציה גדולה כי את חווה את הסימנים הראשונים של הלידה. אם כי יכול להופיע גם שבועיים לפני הלידה או מספר ימים או שעות אבל בהחלט אומר שאת קרובה לקו הסיום ולמפגש עם התינוק.


דימום -דימום הדומה בצבעו או בכמותו למחזור מחייב בדיקה של רופא במיון נשים ויולדות, אם כי הוא יכול להיות גם סימן מבשר לידה.


אחד הסימנים הראשונים הוא ירידת מים -המים שלך יורדים בטפטוף או בשטף -שק השפיר המקיף את התינוק יפקעו כהכנה ללידה והנוזל יזרום דרך הנרתיק. עבור חלק מהנשים זה טפטוף קטן, אבל עבור אחרות זה יותר שיטפון. סביר להניח שכבר נתקלת בצירים בזמן שהמים יורדים, או שהם יתחילו מיד לאחר מכן. בכל מקרה, את צריכה להגיע למיון תוך שעתיים אם המים שלך נקיים- שקופים. במידה ויש מים מקוניאליים שיכולים להעיד על מצוקה עוברית- יש להגיע בהקדם האפשרי. יש לציין כי פקיעת מי השפיר אינה מפסיקה מרגע שהחלה, עד צאת הילוד. למרות החשש מ"ייבוש התינוק" ברחם, כדאי לדעת כי מי השפיר מתחדשים כל העת, דהיינו, התינוק לא שרוי בסכנה כתוצאה מירידת המים. מי השפיר הינם שקופים וריחם כריח זרע הגבר. כאשר יש חשד לירידת מים חשוב להגיע להיבדק במיון נשים ויולדות.


שבוע 40 – בהגעת תאריך הלידה המשוער, יש לגשת לבדיקה במיון. אם הכול כשורה, תשוחררי הביתה. עם המלצה להגיע להיבדק כל שלושה ימים, עד שבוע 14 ועוד 5-1 ימים לאחר מכן. במידה שלא תלדי עד לתאריך זה, תוזמני לאשפוז לשם זירוז לידה בשל החשש להזדקנות השליה, אשר תפסיק לספק את צרכי התינוק.


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page